אפיקי השקעה לטווח הארוך

הנדל"ן הוכיח את עצמו בטווח הארוך

אחת השאלות הנפוצות בעולם ההשקעות היא באיזה אפיק השקעה כדאי להשקיע את הכסף בטווח הארוך – מניות? אג"ח? נדל"ן? לעיתים מתעוררות גם שאלות מסדר שני – האם כדאי להשקיע בנדל"ן למגורים או בנדל"ן מסחרי? אג"ח ממשלתית או קונצרנית? מדובר בשאלות שאין להן תשובות פשוטות וחד משמעיות, והן תלויות בפרופיל האישי של המשקיע, במצבו הכלכלי ובתכניותיו לגבי העתיד.

עם זאת, בסוף שנת 2017 פרסמה הלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב מחקר מעמיק אשר בחן את התשואות שהניבו אפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר (נדל"ן למגורים, מניות, אג"ח ואג"ח קצרות) החל משנת 1870 ועד לשנת 2015 ב-16 הכלכלות המפותחות ביותר בעולם.

על פי ממצאי המחקר, ההשקעה המשתלמת ביותר בטווח הארוך (וליתר דיוק, ב-145 השנים האחרונות) היא השקעה בנדל"ן למגורים – מעט מעל השקעה בשוק המניות ובפער גדול מהשקעה באגרות חוב. מחברי המחקר לקחו בחשבון הן את תשואות ההון (העליה במחירי הנכסים) והן את התשואות הפירותיות (דמי שכירות, דיווידנדים וריביות, לפי העניין), והתחשבו בשיעור האינפלציה ובפרמטרים כלכליים אחרים על מנת לבחון את שיעור התשואה הריאלי. עוד על פי ממצאי המחקר, שוק הנדל"ן למגורים נטה להיות תנודתי פחות משוק המניות לאורך השנים, דבר המעיד על יציבותו של שוק הנדל"ן למגורים ועל הסיכון הנמוך, באופן יחסי, שאליו הוא חושף את המשקיע.

השקעה בנדל"ן למגורים הוכיחה עצמה כהשקעה המשתלמת ביותר לטווח הארוך. גם אם בפרקי זמן קצרים יותר יתכן כי שווקים אחרים מייצרים לעיתים תשואות גבוהות יותר, כאשר מסתכלים על התמונה הרחבה ובוחנים את ההשקעה לאורך זמן (הן מבחינת גובה הסיכון והן מבחינת התשואה המתקבלת) נראה כי האינטואיציה של רובנו אינה מוטעית – השקעה בנדל"ן למגורים היא השקעה מצוינת. כל שנותר הוא למצוא את השוק עם הפוטנציאל הגבוה ביותר, ולהשקיע.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן