השקעות כמקור הנאה

המרכיב "הנפשי" בהשקעות שיש לקחת בחשבון

אז כן, השקעות נעשות גם "בשביל הכיף". כלומר, השקעה לא נעשית רק כדי להפיק ממנה הנאה, אבל היא בהחלט יכולה להכיל מרכיב של אושר נפשי ולא רק עושר כלכלי. למעשה, המונח "תועלת" במובנו הכלכלי מתייחס הן לתועלת חומרית (כסף בכיס) והן לתועלת נפשית (הנאה, אושר ותחושת סיפוק). שתי התועלות הללו נמנות כיחידות תועלת בבחינה כלכלית קרה, על-פי הכללים הכלכליים המקובלים, והן חשובות באותה מידה.

רבים שואלים אותנו איך אנחנו בוחרים את השווקים שבהם אנחנו פעילים. בדרך כלל, התשובה היא שהבחירה נעשית על-פי מידת האטרקטיביות הכלכלית של כל שוק, אבל לא רק על פיה. לעיתים הבחירה נשענת גם על מידת ה"כיף" שיש בשוק. עד כמה נעים להגיע אליו. עד כמה כיף לבלות במקום. מנקודת מבטו של משקיע, לפעמים זה שווה (מבחינה כלכלית נטו, במונחים של תועלת) לא פחות מאשר עוד אחוז או שניים של תשואה.

בבחירת השוק שבו אתם מעוניינים להשקיע, כדאי לקחת בחשבון גם עניינים פשוטים לכאורה כמו כמה כיף יהיה לכם לבקר בעיר, כמה כיף יהיה לכם לנהל את הנכס, עד כמה תשמחו לקפוץ לביקור וכמה אושר העובדה שיש בידכם נכס באותו מקום תסב לכם.

כמובן שזהו רק רכיב אחד של בחירת ההשקעה. הוא לא צריך לבוא על חשבון האטרקטיביות של ההשקעה מבחינה מספרית קרה. אנו ממליצים לפנות מלכתחילה לשווקים שעושים שכל מבחינת חשבון הבנק שלכם ומתאימים לפרופיל האישי שלכם כמשקיעים, אך מבין השווקים הללו, לא תזיק בחירה באלה שעושים לכם טוב וכיף לכם לבלות בהם.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן