השקעות נדל”ן בארה”ב

יוסטון, טקסס – רקע כלכלי

יוסטון היא העיר הגדולה ביותר במדינת טקסס והרביעית בגודלה בארצות הברית. העיר היא המרכז הכלכלי והעסקי של האזור המטרופוליני יוסטון-שוגרלנד-בייטאון – עם אוכלוסייה של מעל 7.1 מיליון תושבים, הצומחת באופן עקבי. העיר מדורגת בין 10 הערים הירוקות ביותר בארה"ב בזכות מספר עצום של פארקים המתפרסים על פני מעל 200 ק"מ רבועים.

תעסוקה

יוסטון היא אחת מיצרניות העבודה המשמעותיות ביותר בארה"ב. מגזין ה-Forbes דירג את יוסטון בין הערים הטובות ביותר לפיתוח קריירה ועסקים בארה"ב, והסיבה לכך ברורה – ביוסטון מרוכזים המטות של 24 מ-500 החברות המובילות בארה"ב (Fortune 500), ו-49 חברות מרשימת ה-Fortune 1000. זה הריכוז השלישי בגודלו בארה"ב (אחרי ניו יורק ושיקאגו). ריכוז החברות החזקות של ארה"ב ביוסטון מקנה לתושבים הכנסה גבוהה ותעסוקה יציבה במגוון תפקידים משמעותיים. בשילוב עם עלויות המחיה הנמוכות והפטור ממיסים מקומיים הופכים את יוסטון לעיר בעלת היחס הטוב ביותר בארה”ב בין הכנסה לעלות מחייה.

בין חברות הענק היושבות ביוסטון מצויות ענקית הטכנולוגיה HP Enterprise, חברות האנרגיה הענקיות Plains GP Holdings ו-ExxonMobil וחברת התעופה American Airlines – שנמל התעופה המרכזי ביוסטון (IAH) הינו אחד ה-Hubs המרכזיים שלה. 

מרכז חקר החלל ביוסטון (NASA) מושך לעיר חברות טגנולוגיה רבות בתחום ה-SpaceTech, ובינהם Axiom Space – הצפויה לייצר את תחנת החלל המסחרית הראשונה, ו-Intuitive Machines – הצפויה לשגר את החללית הפרטית הראשונה שתנחת על הירח.

אוכלוסייה

יוסטון היא בין שלושת ערי ארה"ב שחוות את הגידול המשמעותי ביותר באוכלוסייה בשנים האחרונות ובשנה האחרונה האוכלוסייה בעיר גדלה בשיעור מרשים של 1.5%.

הצמיחה של אוכלוסיית העיר לא מראה סימני האטה. השילוב של היצע העבודה האיכותית הרחב, מחירי הדיור הנוחים והשירותים הנגישים, לצד מוסדות ההשכלה הגבוהה הם הגורמים העיקריים להגירה החיובית ליוסטון. הצפי הוא כי עד שנת 2029 תגדל אוכלוסיית יוסטון ב-17%, שהם 1.2 מיליון דיירים חדשים! הביקוש הגבוה של התושבים המצטרפים ליוסטון, שכאמור צפוי להמשיך בשנים הבאות, הוא המנוע העיקרי לעליית מחירי הנדל"ן בעיר.

האוכלוסייה של יוסטון צעירה – הגיל החציוני של תושבי יוסטון הוא 34.9 כאשר 43% מסך האוכלוסייה בטווח גילאי 20-49.

נדל"ן למגורים ביוסטון

עליית מחירי הדירות, תשואות

על פי מדד מחירי הדירות של Zilow, ערך נכסי המגורים ביוסטון עלה ב-18% רק בשנה האחרונה. בבחינה ארוכת טווח, מחירי הדירות צומחים בקצב מתמשך, כאשר בעשור האחרון קצב הצמיחה השנתי הממוצע (CAGR) של שוק המגורים ביוסטון היה 7.23% בשנה.

התשואה משכירות ביוסטון גבוהה, ושיעורה עומד בשנים האחרונות על כ-6% בממוצע לשנה. התשואות הגבוהות ביותר נרשמו ביחס לבתים צמודי קרקע (Single Family Homes) עם 3 חדרי שינה. לתשואת השכירות יש לצרף את העליות העקביות בערך הנכסים לעיל, אשר תורמים להגדלת התשואה. חשוב לציין כי אנו מציעים למשקיענו לקבל משכנתא בארצות הברית, ולמעשה למנף את השקעתם. שילוב המינוף יחד עם תשואות השכירות ועליית הערך מאפשר למשקיעים ביוסטון להשיא את תשואת ה-IRR ולהנות מתשואות שנתיות דו ספרתיות באופן עקבי.

שוק השכירות

תושבים רבים ביוסטון גרים בשכירות, נוכח העלייה המתמדת במחירי הדירות. למעשה נתונים רשמיים מלמדים כ-52% מתושבי יוסטון חיים בשכירות ולא בדירה בבעלותם. ההגירה החיובית והאחוז הגבוה של האוכלוסייה הצעירה מעלים את הביקוש לדירות להשכרה ביוסטון והצפי הוא כי הביקוש ימשיך לעלות.

סקירה זו נכונה ליום עריכתה, וייתכנו שינויים בנתונים המוצגים שאינם מעודכנים בסקירה. הסקירה אינה מהווה חוות דעת, ייעוץ, המלצה או הצעה להשקיע. אין בסקירה זו ובכל אחד מפרטיה משום התחייבות ו/או מצג ו/או הצהרה ביחס לתשואות ו/או רווחים ו/או פעילות מכל סוג שהם ובכלל. התשואות, הרווחים והפרטים האחרים המופיעים בסקירה זו מבוססים על הערכות ותחזיות של גורמים שלישיים, אשר אינם קשורים ל- Rentpo והם עשויים שלא להתממש, בחלקם או במלואם. הסקירה רצופה הפניות למקורות המידע, וקוראיה מוזמנים בזאת לעיין בהם ובמקורות מידע נוספים על מנת לבסס החלטת השקעה מושכלת.

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

השקעות שלנו בארה"ב (יוסטון)

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן