זמן שווה כסף

על ערך הכסף הזמין לי היום לעומת כסף שאקבל בעתיד

בואו נניח שיוסי חייב לדוד מיליון שקלים. דוד בחור אמיד ואין לו בעיה של תזרים מזומנים, וחוץ מזה שניהם חברים קרובים ולדוד אין עניין ללחוץ על יוסי להחזיר לו את הסכום בקרוב. הוא מרים טלפון ליוסי ואומר לו 'יוסי, שמע, לגבי החוב – קח את הזמן. תחזיר לי אותו בעוד שנה. העיקר שתחזיר את כל הסכום, הזמן לא באמת חשוב'.

אך האם הזמן לא באמת חשוב? האם יש ערך כספי לזמן שעובר עד שיוסי יפרע את חובו כלפי דוד? האם ניתן לומר באופן עקרוני (ובתנאי שוק סבירים) שמיליון שקלים זמינים לדוד היום שווים יותר מאשר מיליון שקלים זמינים לדוד בעוד שנה? התשובה היא כן – באופן עקרוני, כסף ביד היום שווה יותר מאותו סכום כסף ביד בעתיד.

חשבו על זה כך: נניח שיוסי היה מחזיר לדוד את מיליון השקלים היום (ולא בעוד שנה), ודוד היה משקיע את הכסף בערוץ סולידי שמניב תשואה של 3% בשנה. הסכום שהיה בידי דוד שנה מהיום היה מיליון ושלושים אלף שקל. כלומר, השנה הזאת הייתה שווה לדוד 30 אלף שקל.

יכול להיות שדוד חבר נפלא ושהוא מוכן להפסיד (או לא להרוויח) 30 אלף שקל בכך שהוא מאפשר ליוסי להחזיר לו את הכסף בעוד שנה, אבל לא נכון לומר שהזמן לא באמת חשוב.

בקווים כלליים יותר ניתן לומר שהערך הנוכחי (או הערך המהוון) של הכסף הוא הערך בהווה של כסף שצפוי להתקבל בעתיד, ושהוא תמיד יהיה נמוך יותר מהערך העתידי בדיוק בגובה שיעור הריבית המצטברת לאורך אותה תקופה.

זכרו את הכלל – בהשקעות, כסף היום שווה יותר מכסף מחר.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן