מס רווחי הון

מהו מס רווחי הון בהשקעות נדל"ן בחו"ל ובמה הוא שונה ממס שבח

מס רווחי הון (Capital Gain Tax) הוא מס ישיר שמוטל על מי שצמח לו בתקופת הדיווח רווח הון. רווח הון הוא הפער שבין מחיר המכירה של נכס לבין מחיר הרכישה שלו (ליתר דיוק: רווח הון הוא הפער בין מחיר המכירה של הנכס, לבין מחיר הרכישה, בניכוי הפחתות, ניכויים, ואינפלציה).

מס רווחי ההון הוא המס שמוטל על רווח ההון והוא מחושב כאחוז מתוך רווח ההון. מס רווחי ההון בישראל עומד, ככלל, על כ-25% והוא חל על מימוש נכסים ברווח, על השקעות בתאגידים, על השקעות בשוק ההון, על נדל"ן בחו"ל ובמוצרי השקעה נוספים.

לשם המחשה, אם נרכש נכס במחיר 100, ונמכר לאחר מכן ב-140, אז רווח ההון הוא 40, ומס רווחי ההון יהיה 10 (שהם 25% מתוך ה-40). ככל שמבוצעת השקעת נדל"ן במדינה זרה עמה התקשרה ישראל באמנה למניעת כפל מס, יהיה מס רווחי ההון כפוף להוראות האמנה (בדרך כלל תיכלל הוראה שישולם מס רווחי ההון לפי הגבוה מבין שתי המדינות, לפי שיטה של ניכוי במקור + קיזוז).

מס רווחי הון (בשיעור של 25%) חל על השקעות בנדל"ן בחו"ל. על השקעות נדל"ן בישראל יחול חוק מיסוי מקרקעין, הקובע את מס השבח, שהוא רווח ההון שצומח ממימוש נכסי נדל"ן בישראל בלבד בשיעורים שמשתנים בהתאם לנסיבות השונות של הנישום והדירה.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן