שאלת השאלות – מתי לממש

התנאים שבגינם נרצה לממש השקעת נדל"ן

האם נכון לממש את הנכס ולעבור להשקעת נדל"ן בשוק הבא או להמשיך להחזיק בו ולא למהר למכור? התשובה לשאלה זו אינה תמיד חד-משמעית, והיא נגזרת משיקולים רבים. עם זאת, ככלל אצבע ניתן לומר שכדאי לממש את הנכס ולעבור לשוק אחר, אם קיים שוק בעל רמת סיכון דומה, המציע פוטנציאל לתשואה גבוהה מאשר תשואת השוק המקורי, תוך התחשבות בעלויות המעבר.

אנו מתמקדים בתשואת השכירות לשם הדוגמא, אך עליכם להתייחס גם לעליית הערך שאתם צופים בכל אחד משני השווקים.

בואו נפרק את את הטענה לשלושה רכיבים:

רמת הסיכון דומה: רמת הסיכון אמורה לשקף את האפשרות ל"אפ-סייד" או ל"דאון-סייד" במחיר הנכס. כלומר מה הסיכוי שמחיר הנכס יעלה או ירד. ככל שרמת הסיכון בשני השווקים דומה, לא נותר לנו אלא להישען על ההבדלים בתשואת השכירות ועלויות המעבר.

תשואת שכירות נוכחית: תשואת השוק הנוכחית היא לא תשואת השוק ההיסטורית. כלומר תשואת השוק הנוכחית נגזרת מערכו של הנכס היום, ולא מערכו ביום שבו בחרנו להשקיע בו. לשם המחשה, אם רכשתם נכס ב-$100,000 שמניב $7,000 לשנה, לא נכון לומר שהתשואה שלכם היא 7% כיום, אם שווי הנכס עלה בינתיים ל-200,000$. במצב דברים זה, תשואת השוק הנוכחית היא רק 3.5%. הסיבה שיש לגזור את התשואה מערך הנכס הנוכחי על אף שהסכום שהוצאנו מכיסנו על מנת לרכוש אותו נמוך יותר, היא שבהשקעות צריך בכל רגע נתון לזכור שיש אלטרנטיבות. לשם המחשה, אם נממש את הנכס ונרכוש נכס בשוק אחר, שבו התשואה באמת עומדת על 7%, נפיק $14,000 בשנה, ולא $7,000.

עלויות המעבר (round costs): עלויות המעבר כוללת את הסכומים שאנחנו נדרשים לשלם בגין ביצוע שתי העסקאות (מימוש ורכישה) על כל רכיביהן, לרבות עורכי הדין, התיווך, האגרות, המיסים, הרישומים השונים וכיוצא באלה, כמו גם עלויות המעבר עצמן, לרבות נסיעות, הובלות וכיוצא באלה. עלויות המעבר צריכות להיות נמוכות יחסית לסכום העודף שאותו תוכלו להפיק בשוק הבא.

כאמור, ככל שרמת הסיכון בשוק האלטרנטיבי דומה, תשואת השכירות בו גבוהה יותר, ועלויות המעבר נמוכות – יש הצדקה לממש ולהמשיך הלאה.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן