פקודת "סטופ לוס"

גם בהשקעות נדל"ן צריך לדעת מתי לצאת

אז מהי בעצם פקודת סטופ-לוס (Stop Loss)? מדובר בפקודה שמקורה בשוק ההון, והיא נועדה להגן על משקיעים בניירות ערך מפני הפסדים מוגדלים אשר עלולים לנבוע כתוצאה מירידה פתאומית בערכם או כתוצאה מקבלת החלטות בלתי שקולה מצד המשקיע.

בואו נתמקד בקבלת החלטות בלתי שקולה של משקיעים. ראשית, צריך להכיר בעובדה שלמשקיעים, ובעיקר למשקיעים מתחילים, יש נטיה 'להתאהב' בהשקעה שלהם. לכן, משקיעים רבים נוטים להמשיך ולהחזיק במניה שערכה צונח מתוך אמונה שהיא 'תתאושש'. על מנת להגן על עצמם מפני הנטיה הטבעית ללכת עם ההשקעה 'באש ובמים', מתוך אמונה עיוורת בפוטנציאל שלכאורה גלום בה, כדאי למשקיעים לקבוע שער מינימלי מוגדר מראש שבו הם זונחים את ההשקעה ונותנים הוראת מכירה. זוהי נקודת הסטופ-לוס, והיא ניתנת בדרך כלל באמצעות פקודה אוטומטית מוגדרת מראש.

שוק הנדל"ן שונה משוק המניות במובנים רבים, אבל התאהבות בהשקעה היא התאהבות בהשקעה. ניתן להתאהב בנכס ריאלי בדיוק כפי שניתן להתאהב בנכס פיננסי. לדוגמה, בשוק הנדל"ן ישנם משקיעים שבוחרים לשפץ את הנכס שבידיהם על מנת להשביחו, אך שוכחים לעצור כאשר הם חוצים את תקציב השיפוץ שהוגדר מראש. הם מניחים שאם ישקיעו 'רק עוד קצת', יצליחו למכור בהרבה יותר. לא תמיד יש בסיס להנחה הזאת.

גם בהשקעות נדל"ן – הגדירו מראש נקודות סטופ-לוס ברורות ועמדו בהן. קבעו מראש מסגרת תקציב שלא חורגים ממנה, משום סיבה. גם אם בטוחים באותו רגע שהחריגה תשתלם בטווח הרחוק.

סטופ-לוס הוא כלי חשוב להשקעה זהירה, רציונלית ולא אימפולסיבית. הוא מאפשר למשקיע, בעיקר למשקיע המתחיל, להגן על עצמו מפני עצמו. אל תוותרו עליו.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן