שותפות – כלי לביצוע השקעות

קווים לדומתה של שותפות

שותפות מוגבלת היא ישות תאגידית שניתנת לייסוד ורישום בישראל ובמדינות רבות אחרות בעולם, והיא מורכבת משלוש פונקציות מרכזיות:

  1. אישיות משפטית נפרדת – מאחר שמדובר בגוף מאוגד, שותפות מוגבלת נפרדת מבחינה משפטית מבעליה (המכונים "מחזיקי יחידות ההשתתפות"). המשמעות הפרקטית של ההפרדה מבחינת השותפות היא שחובותיהם של בעליה אינם מחייבים אותה.
  1. שותפים שאחריותם מוגבלת – בשותפות מוגבלת השותפים המוגבלים נהנים מאחריות מוגבלת. המשמעות הפרקטית היא שהשותפים המוגבלים בשותפות אינם ערבים לחובותיה, והם נהנים למעשה מהגנה משפטית שבזכותה הם חשופים רק עד גובה השקעתם בשותפות, ולא מעבר לכך.
  1. שותף כללי – השותף הכללי בשותפות המוגבלת לא נהנה מאחריות מוגבלת, והוא חב באחריות ביחס לשותפים המוגבלים בהתאם לתקנון השותפות. במקרים רבים השותף הכללי בשותפות המוגבלת הוא חברה בע"מ, וכך בעלי המניות שלו נהנים מאחריות מוגבלת בעצמם. מדובר למעשה בגורם ניהולי-ביצועי שמנהל את עסקי התאגיד לטובת השותפים ואינו נהנה מאחריות מוגבלת.

בעסקת השקעה שנעשית באמצעות שותפות מוגבלת (בדומה למרבית קרנות ההשקעה), המשקיעים הם בדרך כלל השותפים המוגבלים ואילו היזם משמש כשותף הכללי. למה זה כדאי? הנה ארבעה יתרונות מרכזיים:

  1. השותפות המוגבלת מאפשרת למשקיעים להשקיע בפרויקטים מבלי להיות מעורבים בניהול השוטף של ההשקעה (משקיעים פסיביים), שהרי השותף הכללי הוא שמנהל את עסקי התאגיד.
  1. השותפות המוגבלת מאפשרת לגורם אחד (השותף הכללי) לנהל את עסקי התאגיד על-פי הוראות תקנון המייסדים, ומייתרת את הצורך בשימוש בממשל התאגידי הרגיל של חברה בע"מ, שהוא מסורבל יותר, במיוחד להשקעות.
  1. הכנסותיה של השותפות, להבדיל מהכנסותיה של חברה בע"מ, בדרך כלל אינן ממוסות ברמת השותפות אלא רק ברמת מחזיקי יחידות ההשתתפות עצמם. כלומר, השותפים בשותפות ממוסים כיחידים, לעומת בעלי מניות בחברה בע"מ, הממוסים בשני רבדים אחידים באופן עקיף וישיר – מס חברות ומס דיבידנד.
  1. יחידות ההשתתפות של שותפות מוגבלת מתפקדות כמו מניות בחברה, מה שמנכס למשקיעים זכויות כגון השתתפות בחלוקת רווחים, בכורה לפני מחזיקי יחידות השתתפות אחרים, סחירות ועבירות וכו', הכל בהתאם לתנאים שעוצבו בתקנון השותפות המוגבלת.

דיברנו על היתרונות שבמימון פרויקטים באמצעות "חברת פרויקט". והנה, בעסקאות השקעה מסוימות, דווקא לשימוש בשותפות מוגבלת ישנם יתרונות משמעותיים. חשוב להכיר את הכלים התאגידיים שניתן להשתמש בהם על מנת לתפור את החליפה המתאימה ביותר לכל השקעה.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן