תשואה אבסולוטית ותשואה יחסית

ההבדל החשוב שמשקיעים מפספסים

משקיעים רבים נוטים להסתכל על תשואה במשקפיים אבסולוטיות, כלומר כמה תשואה צפויה באפיק ההשקעה הספציפי. מה שהם לא עושים, הוא לבדוק את הפן הרלטיבי, היחסי, של התשואה, כלומר בהשוואה לתשואה המתקבלת באפיקים אחרים באותו זמן.

לשם המחשה, נניח סוחר בשוק ההון בשנה מסוימת "משחק" מבוקר עד ערב במניות. קונה מוכר, מוכר קונה, ובסוף עושה תשואה נפלאה של 6% לשנה. נהדר לא? אולי, אבל השאלה שצריך לשאול היא לא אם זה נהדר אבסולוטית, אלא האם זה נהדר ביחס להשקעה פסיבית במדד.

מה אם באותה שנה מדד ת"א-35 עלה 5%, וכל מה שעשה אותו משקיע יוצא דופן היה אחוז אחד בודד מעל התשואה שהיה מפיק אילו היה משקיע בתעודת סל על מדד ת"א-35? או במונחים כספיים: מה אם קרן ההשקעה שלו היא 100,000 $, וכל שיפור הרווח השנתי שלו היה 1,000 $ בלבד. האם הוא באמת הרוויח משהו, בהתחשב בכמות הזמן שהוא השקיע ובאובדן ההכנסה האלטרנטיבית שהייתה לו?

אז אולי דוגמת שוק ההון יותר אינטואיטיבית לחלק מהאנשים, אך מה לגבי אנשים שמשחקים בשוק הנדל"ן? אנשים רבים נכנסים לעיר זרה בחו"ל, קונים נכס ב-60,000 $ במרכז העיר, טסים לנכס 3-4 פעמים בשנה, מסדרים, מרהטים, מצחצחים, ומתעסקים בו באופן רציף ושוטף, הכל כדי לשפר את התשואה ולקבל תשואת שכירות נפלאה של 7%, שעולה על תשואת השכירות הרגילה באותה עיר. אך אולי דווקא כאשר משווים את ההשקעה הזו להשקעה פסיבית אחרת באותה העיר, כבר לא כל כך בטוח ששיפור התשואה הזה בכלל מוצדק? אולי ניתן היה, בדיוק באותו תקציב, ובאותה תקופת זמן, להשקיע השקעה פסיבית לגמרי בנכס אחר בעיר, עם מינימום התעסקויות, ולקבל 5% תשואה על ההשקעה.

למעשה, צריך להשוות את ה-7% תשואה שצופים להפיק בהשקעה לא ל-0% כמו שרבים מהמשקיעים עושים, אלא ל-5%, שזו האלטרנטיבה הרגילה שממילא קיימת בעיר, ולהסתכל על כך במשקפיים יחסיות ולא אבסולוטיות. צריך לבדוק את הפרש התשואות ולא את התשואה עצמה.

כשמדובר בהשקעה קטנה של 60,000 $, הפרש של 2%, הוא 1,200 $ לשנה בלבד, שכבר לא כל כך בטוח שמצדיק את כל ההתעסקויות האמורות. בשורה התחתונה, עבור משקיעים קטנים, שהיקף ההשקעה שלהם קטן יחסית, שיפור של אחוז-שניים לתשואה, לא תמיד שווה את זה. כשמתייחסים לתשואות, אף פעם לא נכון לבחון זאת בצורה אבסולוטית, אלא צריך להסתכל עליהן באופן יחסי, בהשוואה לאלטרנטיבות האחרות הקיימות, ולהחליט אם כיוון מסוים שמשפר את התשואה, שווה בכלל את כל ההתעסקות.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן