תשואה על השקעות נדל"ן יזמי

אל תתבלבלו ממספרים מנופחים

כאשר משקיע משתתף במיזם (לדוגמה, קרן השקעה בנדל"ן) ולא רוכש נכס באופן ישיר (כלומר, נכס בבעלותו), הוא עשוי לפספס את ההבחנה בין תשואת המיזם לבין התשואה על ההשקעה הפרטית שלו. חשוב להבין שמדובר בשתי תשואות שונות לחלוטין.

תשואת המיזם היא התשואה על ההון העצמי של הרובד היזמי של הפרויקט. לדוגמה, במקרה של מיזם שבו 80% ממומנים על-ידי גורם בנקאי ו-20% ממומנים באמצעות הון בעלים (יזם + משקיעים), תשואת המיזם היא התשואה על הון הבעלים.

תשואת ההשקעה היא התשואה על החלק של משקיע מסוים בהון הבעלים.

למה חשוב שנדע את זה?

ככל שחלקו של המשקיע בהשקעה גדול יותר מחלקו של היזם (או שחלקו של המשקיע בהכנסות נמוך יותר מחלקו של היזם) – וזה המצב בדרך כלל – תשואת ההשקעה של המשקיע תהיה נמוכה יותר, לעתים נמוכה משמעותית, מתשואת המיזם.

מדוע? פשוט משום שבמקרה כזה החלק של המשקיע מממן, בדיוק כמו הבנק, את התשואה שיקבל היזם. הן המשקיע והן היזם מתחלקים ביניהם באותה תשואת המיזם, אך ככל שהמשקיע שילם את החלק הארי בהשקעה והיזם שילם פחות (או שהיזם מקבל יותר הכנסות והמשקיע פחות), מובן שהיזם יהנה מתשואה גבוהה יותר מאשר תשואת המיזם, ואילו המשקיע יהנה מתשואה נמוכה יותר מתשואת המיזם. המשקיע למעשה מסבסד את היזם כשתשואת המיזם משקפת את הממוצע המשוקלל של תשואת היזם ותשואת המשקיע.

החלטתם לבחון השקעה במיזם ולא השקעה ישירה בנדל"ן בבעלותכם? כאשר מציגים בפניכם את התשואות הצפויות, בדקו אם מדברים איתכם במונחים של תשואת המיזם או תשואה על ההשקעה שלכם.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן