התשואה

מדוע כה חשובה סוגית התשואה

תשואה (Yield) היא שיעור הצמיחה באחוזים, או שיעור התנובה באחוזים, של קרן ההשקעה ביחס לערכה במועד בסיס כלשהו. תשואה נמדדת, בדרך כלל, במונחים שנתיים. לשם המחשה, קרן השקעה שעולה בערכה מ-$100,000 ל-$105,000 משקפת, אם כן, תשואה של 5%.

ניתן לחשב תשואה בצורה פשטנית, באופן המתעלם מרכיבים מסוימים, כהערכה גסה, על דרך של חלוקת עליית הערך השנתית של ההשקעה בתוספת הפירות השנתיים שלה בקרן ההשקעה. לשם המחשה, אם קרן ההשקעה היא $100,000, ערכה עלה ב-$3,000 מידי שנה, וכן הניבה $4,000 הכנסה מידי שנה, אז הרי שהתשואה השנתית על ההשקעה הזו היא 7% (שהם $7,000 חלקי $100,000), אך חישוב כזה מתעלם מכמה גורמים משמעותיים.

ניתן לעומת זאת לחשב תשואה מורכבת (בשיטת ריבית דריבית ובהתחשב בערך הזמן של הכסף) באמצעות חישוב תשואת ה-IRR, וזו הדרך המדויקת ביותר לחישוב התשואה.

אחד התפקידים המרכזיים ביותר של תשואה נוגע לעניין יכולת ההשוואה. תשואה היא, למעשה, מדד מספרי פשוט וקל לחישוב שמספק לנו מידע חיוני אודות טיב ההשקעה. באמצעות התשואה – בתוספת נתונים חשובים נוספים – ניתן לבצע השוואה בין השקעות ואפיקים שונים בצורה נוחה ויעילה. אך זכרו, תשואה לעולם הולכת יד ביד עם סיכון, ולכן במהלך השוואה בין אפיקי השקעה יש לקחת בחשבון הן את רכיב התשואה והן את רכיב הסיכון.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן