אתגר הצעד הראשון

איך מתחילים להשקיע?

רבים מהמשקיעים והיזמים מבצעים שלל פעולות מקדמיות בתחילת הדרך. הם מבצעים בדיקות רבות, לומדים, מתמקצעים, חוקרים ומתלבטים, וכל זה, עוד לפני שהשקיעו את השקל הראשון בהשקעה או במיזם. הפעולות המקדמיות הללו הן חשובות והכרחיות. ולמעשה, לא ניתן לבצע השקעה או מיזם ברצינות בלעדיהן.

עם זאת, חלק לא מבוטל מבין המשקיעים והיזמים, מסיבות כאלה ואחרות, עוצרים בשלב המקדמי, ולא ממשיכים. הם נתקעים, לעתים למשך זמן רב, באותו שלב. מהרהרים, מתלבטים, מהססים, ומתייעצים. בסופו של דבר, מאחר שההחלטה אינה פשוטה עבורם, הם גם ידחו אותה לשלב מאוחר יותר, עד שיעבור מספיק זמן כדי שיצטרכו ללמוד שוב הכל מהתחלה. וגם אז, הם כנראה יעצרו באותה נקודה ולא יתקדמו הלאה.

אותם אנשים, תמיד יצטערו שלא רכשו דירה כשהתחילו העליות, תמיד ירגישו תחושת החמצה כשלא פיתחו את המוצר שתמיד חלמו לפתח, ותמיד יכעסו על עצמם שלא קנו את המניה ההיא אף שידעו שהיא מתומחרת בחסר. אלה הם בדיוק אותם אנשים שעבורם הצעד הראשון הוא גם הצעד האחרון.

הצעד הראשון הוא אותה "קפיצה למים", שלאחר שלב הלימוד והבדיקה. הוא הרגע שבו מבצעים הלכה למעשה את הפעולה הראשונה בהשקעה או במיזם, בין אם זה תשלום למפתחי אפליקציות, בין אם זו חתימה על הסכם לרכישת נכס ובין אם זה אפילו פרסום פוסט ראשון בפייסבוק שקורא לאנשים להצטרף. הצעד הראשון הוא מתן האמון – בחברים, במכרים, באנשים זרים – אבל בראש ובראשונה בעצמכם.

אלו מכם שמרגישים שהם נמצאים על סף הצעד הראשון אך תמיד משהו עוצר בעדם, ההמלצה היא פשוט לשחרר, באופן מלאכותי ומאולץ. להפסיק לבדוק, להפסיק לחשב ולהפסיק לתכנן. פשוט לצאת לדרך. להניח שאתם עומדים להפסיד, עומדים לטעות ועומדים להיכשל. לוותר מבחינה תודעתית ונפשית על הכסף שהשקעתם באפיק ההשקעה או במיזם. להניח שהכסף הזה כבר ירד לטמיון. ועכשיו, לצאת לדרך מלאי מוטיבציה כדי להציל אותו.

בשנייה שתעשו זאת, אתם תבינו שהצעד הראשון היה רק האתגר הראשון מבין שלל האתגרים שעוד יבואו בדרך. אבל ברגע שביצעתם את הצעד הראשון, כבר הכל יהיה קטן עליכם. אתם כבר עמוק בפנים, ועכשיו רק נותר להיות ממוקדי מטרה, מלאי מוטיבציה וכמובן ליהנות מכל רגע.

זכרו תמיד שמי שעושה את הצעד הראשון, לא בהכרח ימשיך גם לצעד השני. אבל מי שלא עושה את הצעד הראשון, בהכרח לא ימשיך לצעד השני. וכאן טמון ההבדל.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן