פרופיל ההשקעה הסולידית בנדל"ן

מה תחשב כהשקעה סולדית

איזו השקעה נחשבת השקעה 'סולידית'? מה הופך השקעה ל'סולידית'? התשובות לשאלות אלה אינן חד משמעיות, משום שהמונח סולידי תלוי במשקיע יותר מאשר בהשקעה. כלומר, השקעה מסוימת עשויה להיות סולידית עבור משקיע אחד, וסולידית פחות עבור משקיע אחר.

אך אם בכל זאת ננסה לשרטט גבולות כלליים שיהיו רלוונטיים למשקיע הממוצע (מה שקרוי משקיע 'שונא סיכון', כזה שמעדיף ודאות גבוהה על פני תשואה גבוהה), ניתן לומר כי השקעה סולידית היא כזו שנשענת בראש ובראשונה על הכלכלה ועל תשואת השוק. זאת, להבדיל מהשקעה שנשענת על פעולותיו של גורם חיצוני לשוק. במילים אחרות, במטרה לבצע השקעה סולידית, חפשו השקעה המסתמכת כמה שיותר על השוק, וכמה שפחות על פעולותיו של גורם חיצוני לשוק.

השקעה בדירת מגורים, לדוגמה, היא השקעה שעשויה פעמים רבות להיות סולידית. כשאתם משקיעים בדירת מגורים בבעלותכם, אתם מסתמכים במידה גבוה על הביצועים הכלליים של השוק שבו אתם משקיעים, וכמעט ואינכם מסתמכים על גורמים חיצוניים לשוק (למעט על התנהלותם של שוכרים, ביצועי קבלן השיפוצים או חברת הניהול וכיוצא באלה). אם השוק שבו נרכשה הדירה הוא שוק איכותי וצומח (ובהנחה שלא מתקיימת בועת נדל"ן או כל מצב קיצוני אחר), הרי שההשקעה היא ככל הנראה השקעה סולידית.

ניתן לקחת דוגמה גם משוק המניות – השקעה בסל מניות (המהווה חשיפה לשוק רחב ולכלכלה בכללותה) היא סולידית לעומת השקעה במניה אחת (אשר נשענת בעיקר על גורם חיצוני לשוק – ביצועים ניהוליים ועסקיים של חברה מסוימת).

חשוב להדגיש כי כאשר השקעה נשענת על פעילותו של גורם חיצוני לשוק, כלומר כאשר מדובר בהשקעה שאינה סולידית, קיים סיכוי להצלחה עודפת על השוק (סיכוי 'להכות' את השוק). אבל כמו שכבר אמרנו בפוסטים קודמים – בחיים (ובעיקר בשוק ההשקעות) אין מתנות חינם, ובצדו של כל סיכוי מוגדל ישנו גם סיכון מוגדל.

קטגוריה

  • השקעות
  • נדל"ן

שיתוף ברשתות חברתיות

הרשמה לקבלת עדכונים

פוסטים נוספים

הרשמה לקבלת עדכונים

שיתוף ברשתות חברתיות

צרו קשר

אנחנו כאן כדי לעודד צמיחה, חופש וביטחון כלכלי. נשמח לעזור לכם להגשים את מטרותיכם – השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הרשמה לניוזלטר

לקבלת עדכונים ותכנים שוטפים אודות קורסים, מפגשים והזדמנויות השקעה, הצטרפו לרשימת התפוצה של Rentpo

החילזון 6, רמת גן

החילזון 6, רמת גן

© כל הזכויות שמורות Rentpo 2022
דילוג לתוכן